Snoei in termijnen

24.1.055
Trefwoorden: melding, groen

Een man doet een melding over het gebrekkige onderhoud van de groenstrook voor zijn woning. Hij zou binnen vijf werkdagen iets van de gemeente horen. Na drie weken heeft hij nog niets gehoord. Omdat de gemeente ook op een eerdere melding niet heeft gereageerd, neemt hij contact op met de ombudsman. Die doet navraag bij de gemeente. De melding blijkt buiten beeld te zijn geraakt vanwege een drukke groeizame periode met minder personeel in de vakantie. De gemeente neemt maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen.
De gemeente heeft de groenstrook bekeken en op zich voldoet die aan de beeldkwaliteit die de gemeente aan groen in woonwijken zoals die van de man stelt. Eigenlijk was snoei nog niet nodig, maar de gemeente heeft deze toch ingepland. Een dag later is er gesnoeid.
De man stelt vast dat één kant van de groenstrook niet is gesnoeid. Namelijk de kant waarlangs auto’s zijn geparkeerd. De gemeente bevestigt richting de ombudsman dat deze zijde nog niet is gedaan maar dit gaat nog wel gebeuren. Hiervoor is meer tijd nodig. De parkeervakken moeten worden afgezet en daarvoor moeten de bewoners eerst worden geïnformeerd dat zij hun auto daar niet kunnen parkeren. De ombudsman kan dat volgen. En enkele dagen later is de groenstrook ook aan de straatzijde aangepakt.